ԱՄՆ-ի նորընտիր նախագահ Դոնալդ Թրամփը, պաշտոնը ստանձնելու առաջին իսկ օրից, ծրագրում է վերականգնել իր «առավելագույն ճնշման ռազմավարությունն Իրանին սնանկացնելու համար»՝ գրում է Financial Times-ը: «Առավելագույն ճնշման» արշավը նպատակ ունի զրկել Իրանին բանակը հզորացնելու հնարավորությունից, սակայն վերջնական նպատակը Թեհրանին միջուկային նոր համաձայնագրի շուրջ բանակցությունների մղելն է։               
 

«Մեր մեծ բանաստեղծ Եղիշե Չարենցը վերածվում էր կարսեցի Եղիշե Սողոմոնյանի»

«Մեր մեծ բանաստեղծ Եղիշե Չարենցը վերածվում էր կարսեցի Եղիշե Սողոմոնյանի»
05.08.2023 | 11:50

…Երբ ուշ երեկոյան ավարտվեց Հայաստանի պրոլետգրողների «Նոյեմբեր» միության Երևանի կազմակերպության ընդհանուր դռնփակ ժողովը և մենք նորից մնացինք երեքով, Չարենցն ասաց նշանակալից տոնով.

-Գնանք…Հարկավոր է նշանավորել Արմենի Երևան փոխադրվելը…

Գուրգենը «ըհըմ» արեց իր մեծածավալ և իր տակ շատ բան թաքցնող քթով, ժպտաց և շուռ եկավ՝ հաստատ իմանալով, թե որ կողմն ենք գնալու:

Մենք ցած իջանք Աբովյանով, շարունակեցինք մեր ճանապարհը դրա շարունակությունը կազմող Շահումյանով: Կեսգիշերին մոտ էր: Դեռ նոր էինք հասել Պետթատրոնի դռանը, երբ վճիտ ջրի նման հոսեց սրնգի նվագը. կույր սրնգահար Ասոն էր, որի մասին գրել է Վահան Տերյանը.

Այնտեղ նաիրյանն է նազում,

Ասոն լացացնում է մեյին…

Ոչ ոք ինձ չասաց, թե նա է, բայց անկարելի էր չճանաչել նրան: Չարենցը մոտեցավ, տվեց նրան մի խոշոր թղթադրամ՝ նախապես անվանելով իրեն, այլապես Ասոն դրամ չէր վերցնի, դրամի համար չէր նվագում, այլ իր համար: Չարենցը նրա հանդեպ խոր հարգանք էր տածում՝ ոչ միայն որպես սրնգահար Ասոյի, այլև որպես Տերյանի բանաստեղծության մեջ անմահացածի:

Երկու քայլ ևս գնալով, մենք թեքվեցինք Խորհուրդների փողոց կոչվող խիստ նեղ նրբանցքը և մոտեցանք մի դարպասի: Չարենցը և Գուրգենը սկսեցին ձայնել «Ուստա Կարո», և քիչ անց երևաց մի բարձրահասակ ու տարիքոտ մի մարդ:

-Չարե՞նց…-արտասանեց ուստան:

-Գնանք, ուստա Կարո ջան,-ասաց Չարենցը:

-Դե որ էդպես է՝ մինչև դու գինի-մինի առնես՝ ես տղաներին զարթնեցնեմ…

Քանի որ խանութներն արդեն փակ էին, Չարենցը մոտակա ճաշարանից գնեց օղի, գինի, հաց, երշիկ: Երբ մենք վերադարձանք նրբանցք, դարպասի մոտ արդեն պատրաստ էր դաուլ-զուռնայի ամբողջ եռյակը, որի մյուս երկու անդամները երիտասարդ էին:

…Տարիներ հետո մի անգամ ես հարցրի Չարենցին.

-Դու զուռնա-դհոլ սիրո՞ւմ ես, նա հուզո՞ւմ է քեզ, Չարենց:

-Ոչ,-ասաց նա անմիջապես, առանց մի վայրկյան անգամ մտածելու:

Իհարկե, Չարենցը գիտեր բարձր երաժշտություն և կատարելագործված գործիքներ, շատ էր սիրում հաճախել կլասիկ երաժշտության համերգներ, իսկ Բեթհովենի նկարը միշտ կախված էր նրա գրասեղանի մոտ: Ու թեև նվագել չգիտեին ոչ ինքը և ոչ կինը, բայց նա գնել էր դաշնամուր՝ անշուշտ իր զավակներին երաժշտական կրթություն տալու ակնկալումով:

Բայց հենց որ նա զվարճանալու ցանկություն էր ունենում-իսկ դա հակառակ տարածված թյուր պատկերացման, լինում էր սակավ-նա հիշում էր դաուլ-զուռնան և իր մշտական ուստա Կարոյին: Եվ մեր մեծ բանաստեղծ Եղիշե Չարենցը վերածվում էր կարսեցի Եղիշե Սողոմոնյանի, որը մեծացել է, վայելուչ կոստյումներ է հագնում, բայց հոգեպես իբր թե մնացել է նույն Աբգար աղայի տղան:

Անմոռանալի գիշեր էր դա: Ի՜նչ անսպասելի շուռ եկավ իմ բախտի անիվը: Ես այս րոպեին պետք է լինեի Երևանից արդեն մի քանի ժամ հեռու, գնացքում, հեռու Մեղրիի ճանապարհին…

…Առավոտյան, երբ մենք արդեն քայլում էինք դեպի քաղաք, Չարենցը խնդրեց ուստա Կարոյին.

-Մի հատ «Առավոտ լուսո»…

Եվ մենք Երևան մտանք Ներսես Շնորհալու երգով, որի խոսքերը կրկնում էինք բոլորս՝ նույնիսկ աշխարհի ամենաբաղաձայն մարդիկ՝ ես և Չարենցը:

Մկրտիչ Արմեն. «Ակունքների մոտ»

Կարլ Յալանուզյանի ֆեյսբուքյան էջից

Դիտվել է՝ 6988

Մեկնաբանություններ